Na letošním SEOrestart mě zaujal hlavně Filip Podstavec a Honza Tichý.

Filip Podstavec o zlomenych odkazonosičích a odkazotvořičích

Broken linkbuilding je založený na chybách. Chybách a opomenutích webmasterů, psavců i markeťáků. Jedni redesignují web a zapomenou udělat redirecty starých URL adres na nové. Druzí v dobré víře odkážou na cizí stránku, ta ale časem zanikne, někdo jí změní URL nebo dokonce doménu. A broken linkbuilder takové stránky (s chybou 404) systematicky vyhledává (70 % práce), posoudí jejich využitelnost a případně osloví majitele s pomocí. A samozřejmě pěkně podanou nabídkou vlastního obsahu.

Nástroje na odhalení: http://home.snafu.de/tilman/xenulink.html, www.scrapebox.com, www.ahrefs.com a Simple google results.

Jan Tichý o SEO pro extra.cz

Nejlepší linkbuilder v Česku je Pavel Novotný z extra.cz, ale on o tom neví. Jakto? Vytváří obsah, který lidi rádi linkují. A linky v online zpravodajství rozhodují.

Kdy jste lidem dali naposled důvod, aby o vás mluvili?

Jedna stará stále platná pravda: přirozené odkazy web získá až na něj chodí lidi. První rozkaz pro web zní: jakkoli na web dostaň lidi. V případě extra.cz samozřejmě placený Facebook.

Na SEO maká celá firma. Mělo by jí to prorůst. Úkolem SEO konzultanta je dát věcem řád, ponaučit lidi, správně nastavit CMS a procesy. Aby systém lidi v práci podporoval a automaticky je vedl k dělání správných věcí. Třeba na extra.cz mají v CMS našeptavače na štítky.

A jak vlastně taky „nedělají“ SEO?

  • Extra.cz je brutálně prolinkované. Každý článek má X štítků, těch je celkem kolem 30 tisíc. Sic.
  • Každá celebrita má svou vlastní stránku – hlavní štítek, na který primárně linkují z článků.
  • Je zavedený authorship.
  • Vyřešili rychlost načítání stránek, teď 90 % času zabere načítání social tlačítek.
  • Minimalizují objem přenášených dat – brutálně se cachuje.

A na konec pár myšlenek

Další články o akci:

http://www.ladyvirtual.cz/seorestart-2014-tichy-simko-vyskocil-na-podstavec/

https://storify.com/mpecka/seo-restart-2014