Nedávno jsem si povídal jsem si se Zdeňkem Braborcem (prodává a montuje žaluzie) o PPC. A úplně se v něm koncentrovaly typické mýty menších podnikatelů o PPC. Jaké?

# 1: „PPC – to neznám.“

“Když hledáš na Googlu, tak to úplně nahoře a ve sloupečku vpravo” “Ahaa, tak to jo“. „A to se dá koupit? Já myslel, že je to zadarmo.“
PPC reklama na Google. Tady se dá "koupit" první místo :)
PPC reklama na Google. Tady se dá „koupit“ první místo :)
Update 4. 5. 2016: Podle výzkumu Ofcom zhruba 50 % lidí tyto placené výsledky nebere jako reklamu.

# 2: „Ale na to já neklikám.”

“Ty možná ne, ale ostatní lidi „proklikají“ 2-3 mld. korun ročně. A kdyby klik stál (průměrně) 3 koruny (což je moc), tak 3 000 000 000 / 3 je 1 000 000 000 kliků a to je 100 kliků ročně na člověka v ČR včetně nemluvňat.“
V roce 2014 se za PPC (AdWords, Sklik) utratilo 3,4 mld. Kč. Zdroj: http://www.inzertnivykony.cz
V roce 2014 se za PPC (AdWords, Sklik) utratilo 3,4 mld. Kč. Zdroj: http://www.inzertnivykony.cz

A sklik narostl meziročně o 20 %:

# 3: “Ale já si platím Firmy.cz, tak jsem tam první a to stačí”

“Ano, jsi tady v okrese první, ale stejně tě 4 další vždycky předběhnou.”
Platit si firmy.cz neznamená, že lidi přijdou.
Platit si firmy.cz neznamená, že lidi přijdou.

A pak tu máme ještě hledání na mobilu (díky za doplnění Honzovi Onesorkovi)

PPC zaberou celou obrazovku na iPhone.
PPC zaberou celou obrazovku na iPhone.

# 4: “To na tom v tom Seznamu klikají brigádníci a konkurence”

“Podle statistik různých e-shopů lidi přímo po kliku z PPC nakupují. To konkurence ani brigádníci asi nedělají.” A navíc, copak by shopy jako Alza nebo Mall cpaly peníze do něčeho, co fakt nefunguje?
Obraty jednoho nábytkového e-shopu. Poslední řádek sklik / cpc je právě obrat z PPC reklamy.
Obraty jednoho nábytkového e-shopu. Poslední řádek sklik / cpc jsou tržby přímo z PPC reklamy.
A ještě dva bonusové:

# 5: “Jó, to nám dělá náš AjŤák”

“Super. A chodí z toho poptáky / objednávky?” “No to já nevím” “Aha, tak se podíváme do Analytics” “Kam?” “No na měření, kolik ti to přivedlo lidí, odkud… kteří posílají poptávky…” “Aha, to nemáme…“

# 6: “Jo, to nám před rokem nastavili a běží to výborně. Vždycky jenom pošlu peníze a je to.”

“Super, a jaký to má výsledky?” (dále viz bod # 5). A hlavně: zlepšují se ti výkony? A nepřivlastňuje si správce nějaké zásluhy neprávem?
Máte taky osvědčené argumenty a vysvětlení? Nebo typické otázky?
  • Důležitost PPC se taky dobře ukazuje na zařízeních s menším displejem, kde je většina nebo vše PPC 🙂