S kamarádem Pavlem Dymákem (finanční poradce) jsme vedli diskusi, kdo jsou jeho zákazníci, co je zajímá, kde na internetu se pohybují a jak se k nim můžeme dostat. Tak jsme je začali sledovat.

Úplně jednoduše, pomocí remarketingu. Jak praví Wikipedie: „Remarketing je metoda cílení internetové reklamy, kterou nabízí systém na PPC kampaně Google AdWords. Jedná se o jednu z možností, jak oslovit konkrétní cílovou skupinu lidí, kteří již jednou přišli na webové stránky zadavatele remarketingu.“ (Remarketing má i Sklik).

Co jsme získali? Zatím tento pidi vhled:

Kam chodí lidi po návštěvě Pavlova web
Kam chodí lidi po návštěvě Pavlova webu

Jak na to? Podrobné nastavení remarketingu popisuje Matěj Nosál na blogu Igloonetu. Pro potřeby pidi vhledu stačí základní nastavení: vytvořit / použít seznam Všichni návštěvníci webu, klidně pomocí vestavěného AdWords nástroje udělat grafické reklamy a pustit je do obsahové sítě.

Pak už jen sledovat, kde se inzeráty zobrazují. A začít z toho vyvozovat závěry. Třeba pro lepší copy webu a PPC inzerátů. Nebo pro linkbuilding.