Připravujeme nový web Edery a chceme měřit telefonické konverze. Z AdWords inzerátů to už jde a nově by to šlo i přímo z webu (viz nápověda google). Je tu ale problém, Google přiděluje „bezplatné“ číslo 800 022 356 za které se ale platí!

Řeklo by se krása. Na mobilu člověk hledá třeba internet v Pardubicích a rovnou si může zavolat.

Měřené tlačítko "Volat"
Měřené tlačítko „Volat“

A jak člověk klikne na „Volat“ objeví se mu číslo 800 022 356. Paráda. Volám zadarmo!

Volání na 800 je bezplatné. Není!
Volání na 800 je bezplatné. Není!

Nedalo mi to a jal jsem se zjišťovat, jestli Google platí všechny ty hovory. Mohlo by to dávat smysl, za klik dostane Googlu něco zaplacené a mohl by mít „mega levný tarif“. Na druhou stranu tatlo logika pokulhává pro případ, kdy si takové konverzní číslo vložíte na web.

Oficiální nápověda to neřeší. Na PPC fóru vznikají další otázky

AdWords číslo se prý mění

Takže jsem zavolal na AdWords podporu a je to takto:

  1. Telefonní číslo může začínat 800 nebo mít i „normální“ místní číslo. Vždycky se ale platí cena platná pro koncové číslo. V našem případě pro 461xxxxxx je to běžný hovor na pevnou.
  2. Přidělené telefonní číslo se může v čase měnit. Mělo by zůstat stejné po dobu, dokud je aktivní kampaň. Jakmile se pozastaví, může být číslo přidělené jinému subjektu.
  3. Nedá se ovlivnit, jaké číslo Google přidělí.
  4. Stejná pravidla fungují i pro číslo přidělené pro zobrazování na webu.

Pro nás tedy platí závěr, že na web nebudeme Googlí konverzní číslo dávat. Protože zobrazováním čísla 800 bychom v lidech vzbuzovali dojem, že za hovor neplatí. A to není pravda.