Longtailová klíčová slova jsou málo vyhledaná, ale v celkovém součtu tvoří většinu vyhledávání na webu. Co to znamená v SEO praxi? Jednoduše řečeno: ve finále je jednodušší a efektivnější přivést na web 1000 návštěv na 150 slov, než stejný počet návštěv na 5 slov. Proč? Protože „všichni přece hledají slovo XY“.

Proč longtail funguje? Každý člověk je jiný, a stejnou věc hledá každý trochu jinak. A jak známo, tak vyhledávače na různé dotazy poskytuje různé odpovědi. Příklad slova „liposukce“. Na to chce být optimalizovaná každá plastická chirurgie.

Proč má v SEO longtail lepší potenciál návštěvnosti než jedno „image“ slovo? Příklad z praxe, jedná se o web jedné známé kliniky plastické chirurgie.

Longtail ke slovu liposukce

Jak je vidět, samotné slovo „liposukce“ přivedlo 257 návštěv. A další dvě slova „ultrazvuková liposukce“ nebo „bezbolestná liposukce praha“ přivedla 366 (181+185) návštěv. Longtail však v tomto případě tvoří slova jako „ceny liposukce“, „liposukce ceník“, „liposukce třetí generace“, „liposukce 3. generace“ nebo „tumescentní liposukce“. Tato slova jednotlivě přivedla pouze 5-10 návštěv. S součtu však přivedla přes 320 návštěv. Tedy více, než slovo „liposukce“.

Graf longtailu dle uvedeného příkladu:

Longtail graf
Longtail SEO – příklad na slovo liposukce

A proč je jednodušší „být vidět“ na longtailová slova? Většinou proto, že je poměrně nízká konkurenčnost. Srovnejte 1,2 mil konkurenčních stránek na slovo „liposukce“ s konkurenci 34 tisíc stránek na slova „liposukce ultrazvukem“.

Ukázka konkurenčnsoti
Konkurenčnost ve vyhledávání – slova liposukce

Pro ilustrací hezký obrázek longtail z webu http://www.scoroncocolo.com/

Graf long tail

A co zjistili na seomoz.com?

Longtail a jeho podíl na objemu vyhledávání

Pro zajímavost přikládám longtailová slova k tomuto článku 🙂

  • seo subdomény vs url
  • borovička seo
  • interní duplicita stránek
  • subdomeny vyhledávače
  • seo délka url
  • url adresa hlavní stránky webu má duplicitu
  • délka url
  • interní prolinkování
  • omezení přístupu robot
  • seo h1
  • více stránek na stejné klíčové slovo
  • (not provided)
  • alt seo obrazky delka
  • blog karla borovičky
  • canonical a seo
  • co je lepší čárka nebo pomlčka pro vyhledavače
  • délka anchor textu
  • delka nazvu domeny seo tipy
  • délka url a seo
  • délka url adres
  • délka url adresy
  • dobre optimalizovana stranka
  • duplicita index wordpress canonical
  • dvouslovna slova
  • eshop duplicita

ze slov mi plyne, že bych měl napsat článek na téma Délka URL adresy a SEO aneb doménu nebo subdoménu? 🙂