Proč longtail funguje? Každý člověk je jiný, a stejnou věc hledá každý trochu jinak. A jak známo, tak vyhledávače na různé dotazy poskytuje různé odpovědi. Příklad slova „liposukce“. Na to chce být optimalizovaná každá plastická chirurgie.
Proč má v SEO longtail lepší potenciál návštěvnosti než jedno „image“ slovo? Příklad z praxe, jedná se o web jedné známé kliniky plastické chirurgie.
Jak je vidět, samotné slovo „liposukce“ přivedlo 257 návštěv. A další dvě slova „ultrazvuková liposukce“ nebo „bezbolestná liposukce praha“ přivedla 366 (181+185) návštěv. Longtail však v tomto případě tvoří slova jako „ceny liposukce“, „liposukce ceník“, „liposukce třetí generace“, „liposukce 3. generace“ nebo „tumescentní liposukce“. Tato slova jednotlivě přivedla pouze 5-10 návštěv. S součtu však přivedla přes 320 návštěv. Tedy více, než slovo „liposukce“.
Graf longtailu dle uvedeného příkladu:
A proč je jednodušší „být vidět“ na longtailová slova? Většinou proto, že je poměrně nízká konkurenčnost. Srovnejte 1,2 mil konkurenčních stránek na slovo „liposukce“ s konkurenci 34 tisíc stránek na slova „liposukce ultrazvukem“.
Pro ilustrací hezký obrázek longtail z webu http://www.scoroncocolo.com/
A co zjistili na seomoz.com?
Pro zajímavost přikládám longtailová slova k tomuto článku 🙂
- seo subdomény vs url
- borovička seo
- interní duplicita stránek
- subdomeny vyhledávače
- seo délka url
- url adresa hlavní stránky webu má duplicitu
- délka url
- interní prolinkování
- omezení přístupu robot
- seo h1
- více stránek na stejné klíčové slovo
- (not provided)
- alt seo obrazky delka
- blog karla borovičky
- canonical a seo
- co je lepší čárka nebo pomlčka pro vyhledavače
- délka anchor textu
- delka nazvu domeny seo tipy
- délka url a seo
- délka url adres
- délka url adresy
- dobre optimalizovana stranka
- duplicita index wordpress canonical
- dvouslovna slova
- eshop duplicita
ze slov mi plyne, že bych měl napsat článek na téma Délka URL adresy a SEO aneb doménu nebo subdoménu? 🙂