Guru Avinash Kaushik sepsal 11 digitálních marketingových „zločinů proti lidskosti“. Přiblížím se s ohledem na naše zkušenosti.

1. Neinvestujete 15 % měsíčního  marketingového rozpočtu do testování nových kanálů, technik, nápadů.

Lidi jsou pohodlní. Je jednoduché nacpat peníze do několika palcených katalogů, rozjet PPC kampaně na AdWords nebo „nově“ na Facebooku. Co tak si udělat trochu srandu z konkurence? Nebe natočte super video, jako Loupač jablek Pepa. [youtube]F95SqkzfVgE[/youtube]

2. Nemáte použitelnou, rychlou mobilní verzi svého webu.

Na světě je přes 5 miliard mobilních telefonů, polovina nových připojení k internetu je mobilních. Jestli vám to nestačí…

3. Trváte na nadužívání flashe.

Flashe se dlouho načítají, nejsou přátelské k mobilům, flashové intro na stánce vyloženě obtěžuje. Považujete snad firemní web za televizi?

4. Cpete peníze do kampaní, které neumíte zpeněžit.

Napíšete super PR článek na novinky.cz, dostanete tam dokonce odkaz na web, přivedete lidi a … NIC? Přivedli jste člověka na správnou stránku? Odpovídá stárnka očekávání návštěvníka podle toho PR článku? Neslíbili jste tam třeba slevu 30 % a „zapomněli“ to uvést i na svém webu? Nebo neinzerujets v PPC kampani produkt, který už jse vyprodali? To je pouze pár příkladů zbytečné práce a nákladů.

5. Nemáte zajímavý, lidi vtahující blog.

Ve světě už to ví. 80 % vyhledávání na internetu má za cíl pouze získat nějakou informaci nebo se pobavit, jenom kolem 10 % vyhledávání má za cíl něco koupit, poptat. Taky se ví, že existuje nějaký nákupní cyklus – začíná vyvoláním zájmu o něco, pokračuje průzkumem terénu a končívá nákupem. Dnes už je potřeba být i na začátku tohoto cyklu, povodit si lidi, dodat jim vlastní informace, vlastní pohled na to, co hledají. Začít je přesvědčovat už na začátku nákupního cyklu a dovést je k sobě na jeho konci. A k tomu slouží blogy. Ale fungují jen ty, které opravdu poskytují informace a jsou schopné s jejich návětěvníky komunikovat. Jednosměrně to jaksi není ono.

6. Na Twitteru a Facebooku jen vyřváváte.

Veškeré sociální sítě jsou především o komunikaciJestli nejste schopní dávat užitečné informace z poheldu klienta, přijímat kritiku, obratem odpovídat lidem na jejich podněty, tak se vůbec nesnažte. Docela dobrý je příklad Vodafone na Twitteru – používá se i místo telefonních operátorů. Schválně se podívejte na poslední konverzace – http://twitter.com/#!/Vodafone_CZ.

7. Vaše SEO strategie je o sledování pozic slov, nakupování linků, SEO lišt a starých domén.

Jedna z prvních otázek a starostí našich klientů: a bude náš web první na seznamu na slovo XY? Výbornou odpověď má Marek Prokop: A proč by měl být? Zkrátka SEO není o pozicích. SEO je o tom, jak přesvědčit lidi, že náš web je tou nejlepší odpovědí na jejich dotaz. (opět Marek Prokop). Mimochodem, 1/3 firem v ČR neví, co je SEO.

8. Nerespektujete základní 10/90 pravidlo internetového úspěchu.

Zdrojem úspěchu na webu jsou vzdělaní/chytří lidé; proto je potřeba investovat do nich, do jejich práce. Zajistěte jim přístup k dobrým analytickým nástrojům jako google Analytics, CrazyEgg, Google insights a dalším. A vedle toho investujte do systému. Pravidlo internetového úspěchu říká: máš-li k dispozici 100 $, investuj 90 $ do lidí a 10 $ do systému.Více na http://www.kaushik.net/avinash/2006/05/the-10-90-rule-for-magnificient-web-analytics-success.html

9. Rozhodujete a realizujete opatření bez zavedeného měření výkonu webu.

Kdo neměří, ten neřídí. Základem v čechách je Google Analytics. Zdarma.

10. Měříte úspěch „lamerskými“ metrikami

Je pryč doba, kdy se měří pageviews, míra prokliků, impresí. Stejně tak na nic je # twitter foloowerů nebo Facebook fanoušků. Je potřeba měřit příjmy webu, loajalitu návštěvníků či nakupujících, jak vá napomáhají šířit vaše jméno, jak se zapojují do diskusí.

11. Nezaměřujete se na dosahování ekonomického zisku.

Web má přece vydělávat, buď přímo generovat peníze nebo spořit náklady. Jestli neměříte jasně konverze podle zdrojů a nesledujete ani mkrokonverze, budete za pár ?let hooodně pozadu.

Zbytek později 🙂