Základ je srování návštěvnosti webu v obodbí „s reklamou“ a „bez reklamy“. Protože víme, že reklama v rádiu byla v té době jedinou podobnou (jinak neměřitelnou) aktivitou, získali jsme poměrně jasná data.
Samozřejmě měřit pouze návštěvnost je hloupost. My měřili zejména počet shlédnutí „inzerovaných“ stránek, tedy celé sekce Pracovní příležitosti. A světe div se, nárůst přesahoval 100 %.
Čeho jsem si (kromě počtu získaných formulářů) ve statistikách webu všímal?
- jaké byly změny zobrazení Homepage webu jako vstupní stránky (landpage): + 14 %
- jak se změnil počet zobrazení propagované stránky pracovní příležitosti (pageviews): + 86 %
- jak se změnil počet zobrazení propagované SEKCE pracovní příležitosti, tedy i jednotlivých pozic (pageviews): + 99 %
- tam mě zaujal nárůst zobrazení studentských a absolventských pozic + 272 %, což je tady super, protože právě na tyto pozice reklama cílila
- podíval jsem se na města, odkud lidi přicházeli (už jen přímé přístupy a přístupy na brand ebrána) – Hradec + 34 %, Pardubice + 20 %
- brandová návštěvnost z fulltextů obsahující slova ebrána, e brana apod. narostla o + 25 % a přímé přístupy narostly o 23 %
To vše jsem sledoval jako srovnání období s reklamou (30 dnů) a období 30 dnů před tím.
Protože informací už bylo dost a protože kolegy stále hledáme, tak se podívejte (a poslechěte), co se vlastně vysílalo.
[youtube]ly7EoJOgwUY[/youtube]
Zajímala mě i denní doba, kdy se inzerované stránky zobrazovaly. Odpovídá tato doba reklamě? Vrcholy návštěvnosti byly kolem 9-10h a pak kolem 14 hodiny. Že by se jednalo o takovéto „ranní a poobědové brouzdání“? Bohužel neřenu, protože jsem zatím nedostal rozpis času reklam 🙂 Navíc následující obrázek je agregovaný, pro správné zhodnocení by musel být pro každý den zvlášť.
Poznámka ke grafu: abych ho mohl zobrazit, musel jsem si vytvořit tzv. pokročilý segment. Nastavil jsem parametr Page a filtr regulárním výrazem „prac“; tím jsem vyfiltroval pouze návštěvy, které shlédly stránku /pracovni-prilezitosti nebo /prace a podobně.
Lessons learned, aneb jak na to příště
Přikládám pár kroků, kterí i vám pomohou změřit efekt off line reklamy, třeba v rádiu nebo i na billboardech.
- snažte se realizovat v jednom čase pouze jednu off line kampaň
- definujte si předem, které stránky webu by měl návštěvník shlédnout a zajistěte jejich propagaci na úvodní stránce webu
- zjistěte si (u rádia) časy skutečného vysílání reklam
- hodnoťte počet shlédnutí propagovaných stránek vůči minulému období
- pozjišťujte po firmě i změnu telefonických kontaktů a kontaktů např. přes oficiální email
- zjistěte si počet získaných objednávek, kontaktů, získaných životopisů…
- a příště to zlepšete
A jak jsme použili tuto rychloanalýzu my? Upravili jsme mediaplán další objednané reklamy.
P.S. Speciálně pro Leeho: článek k tisku.