Zmíněné weby jsou ve stavu, kdy „nejsou vidět“ na nic, kromě názvu firmy a několik velmi specifických frází. Přitom jsou i pět let staré. Dokonce na ně vedou docela zajímavé odkazy.
Proč tedy místo čekání na nový web začít rovnou zlepšovat i „ten starý“?
- Vylepšený starý web nakopne výkon nového. Změna optimalizace stránek na jiná (lepší) klíčová slova se většinou projeví ještě na „starém“ webu.
- Nové či upravené články získají nové zpětné odkazy. Tím i nové návštěvníky, případně i zlepšení pozic ve vyhledávačích.
- Vylepšený obsah zlepší konverze, zajistí více poptávek nebo přímých objednávek.
- Získají se noví zákazníci.
Samozřejmě je potřeba brát ohled na poměr cena/výkon. Třeba 100 hodin programátorské práce, která s novým webem „zmizí“, nemusí mít pro menší weby smysl. Ale téměř vždy se vyplatí investice do obsahu. Do textů. Do zlidštění webu.
Konkrétní příklad: změna titulků pár desítek stránek = +100 % návštěv
Tibor Šoltés prodává modely autíček. Hodlá přejít na jiný eshopový systém. Rychlým pohledem na www.automodely-hracky.sk pochopíte proč. Nicméně víme, že bude trvat aspoň půl roku, než web navrhneme, vyrobíme a reálně spustíme. Jako rychlé a jednoduché opatření jsme „jenom“ lépe pojmenovali stránky značek jednotlivých modelů. Např. stránka http://www.automodely-hracky.sk/automodely-hracky/eshop/20-1-Skoda měla titulek „Škoda“. Jednoduše jsme jej upravili na „Modely áut Škoda“. Takto jednoduchá úprava pár desítek stránek najednou zvedla počet vstupních stránek z vyhledávačů z 220 v srpnu na 400 v říjnu. Zároveň se zdvojnásobil počet návštěv z vyhledávačů na jiné stránky, než na úvodní.
Až spustíme nový web, uděláme 301 redirecty všech vstupních stránek. Efekt drobných úprav „starého“ webu se tak přenese i na nový.