Shodou okolností se mi během týdne sešli tři klienti se stejným přístupem: chceme od vás zlepšit SEO. Ale vlastně na tom teď nebudeme 3 – 5 měsíců dělat, protože budeme spouštět nový web. Chyba!

Zmíněné weby jsou ve stavu, kdy „nejsou vidět“ na nic, kromě názvu firmy a několik velmi specifických frází. Přitom jsou i pět let staré. Dokonce na ně vedou docela zajímavé odkazy.

Proč tedy místo čekání na nový web začít rovnou zlepšovat i „ten starý“?

  • Vylepšený starý web nakopne výkon nového. Změna optimalizace stránek na jiná (lepší) klíčová slova se většinou projeví ještě na „starém“ webu.
  • Nové či upravené články získají nové zpětné odkazy. Tím i nové návštěvníky, případně i zlepšení pozic ve vyhledávačích.
  • Vylepšený obsah zlepší konverze, zajistí více poptávek nebo přímých objednávek.
  • Získají se noví zákazníci.

Samozřejmě je potřeba brát ohled na poměr cena/výkon. Třeba 100 hodin programátorské práce, která s novým webem „zmizí“, nemusí mít pro menší weby smysl. Ale téměř vždy se vyplatí investice do obsahu. Do textů. Do zlidštění webu.

Konkrétní příklad: změna titulků pár desítek stránek = +100 % návštěv

Tibor Šoltés prodává modely autíček. Hodlá přejít na jiný eshopový systém. Rychlým pohledem na www.automodely-hracky.sk pochopíte proč. Nicméně víme, že bude trvat aspoň půl roku, než web navrhneme, vyrobíme a reálně spustíme. Jako rychlé a jednoduché opatření jsme „jenom“ lépe pojmenovali stránky značek jednotlivých modelů. Např. stránka http://www.automodely-hracky.sk/automodely-hracky/eshop/20-1-Skoda měla titulek „Škoda“. Jednoduše jsme jej upravili na „Modely áut Škoda“. Takto jednoduchá úprava pár desítek stránek najednou zvedla počet vstupních stránek z vyhledávačů z 220 v srpnu na 400 v říjnu. Zároveň se zdvojnásobil počet návštěv z vyhledávačů na jiné stránky, než na úvodní.

Graf návštěv v analytics
Zdvojnásobení návštěv z vyhledávačů díky lepším titulkům

Až spustíme nový web, uděláme 301 redirecty všech vstupních stránek. Efekt drobných úprav „starého“ webu se tak přenese i na nový.

  • Určitě je to jedna z cest, pokud není možné původní stránky upravovat, je možné například pro klienta založit blog na subdoméně a začít na něm budovat obsah a ten následně propagovat. Při spuštění nového webu se pak akorát prolinkuje a je hotovo…

    • Ano, i blog je cesta. Třeba pro zakázkové krejčovství, které chce propagovat svoje kurzy ručních prací, šití, patchworku. Na blogu bude pár návodů… a nabídka kurzu a klidně link na „starý“ webu.

      Nicméně blog není úplně prodejní médium. Těžko tam budu smysluplně tahat lidi na slova jako „pracovní obuv“.