Minuta zamyšlení + dvě písmenka a chytrá stavební firma uteče 90 % svých konkurentů ve vyhledávačích.

Klient mi předal správu svého webu a PPC reklamy. Živí se stavařinou, konkrétně zateplováním budov. Nebo zateplením budov? Že v tom není rozdíl? Ale je a velký. Zde konkrétně 796 vs. 1241 vyhledávání za měsíc podle statistik Skliku.

Jak jsem na to přišel? Měl jsem zlepšit výkon PPC reklamy. Tam mě překvapilo, že předchozí agentura inzerovala pouze na zateplení domů. Já přitom znám a používám spíše zateplování. Udělal jsem si tedy rychlé porovnání obdobných frází pomocí Skliku:

Statistika hledanosti frází zateplení vs. zateplování
Statistika hledanosti a orientační ceny frází zateplení vs. zateplování

Vidíte markantní rozdíl mezi zateplením (2639) a zateplováním střech (108 hledání)? Jenom na uvedených sedmi frázích nemohl klient oslovit přes 7700 lidí. S tím se ale nemůžu spokojit. Budu řešit i SEO. K jednotlivým slovům jsem zjistil počet konkurenčních stránek na seznamu a dopočítal index hledanost/konkurenčnost. Čím vyšší číslo Indexu vyjde, tím vhodnější je slovo pro SEO (pro zjednodušení pomíjím prodejní potenciál slova):

Srovnání hledanosti a konkurenčnosti slov pro SEO
Srovnání hledanosti a konkurenčnosti slov pro SEO. Zeleně podbarvené = vhodnější pro optimalizaci.

Je vidět, že pro SEO je vhodnější optimalizovat web spíše na fráze související se „zateplováním“ než „zateplením“. Na „zateplování“ bude mnohem jednodušší se dostat na první pozice, protože je zde významně méně konkurence. A hádejte, na jaké fráze je (zatím) optimalizovaný web klienta a kolik získává návštěvníků.

Závěr

Do PPC doplním nové sestavy na téma „zateplování budov / domů / střech / paneláků“. Web budeme pro vyhledavače optimalizovat typově na „zelené“ fráze uvedené výše a longtaily. Už se těším na výsledky.

  • Adam

    Počet stránek v indexu moc o velikosti konkurence nevypovídá ne? Nebylo by lepší věnovat tomu pár minut navíc a podívat se alespoň na použití inurl, intitle, aby člověk poznal jaká je opravdová konkurence?

    • Adame, samozřejmě máte pravdu. Já používám jen intitle. Konkurenčnost to pak řádově sníží.

    • Ono pánové abychom byli poctiví, konkurenčnost v SEO je mnohem víc metrik než tu byly zmíněny. ale pokud mi nejde o hloubkovou analýzu SEO konkurence používám stejný jendoduchý vzoreček, protže jistou vypovídající hodnotu IMHO má. Ale … přiznejme si, že konkurenčnost v PPC nemusí mít vždy přémou soluvislost s konkurenčností v SEO. Je tam asi nějaká korelace, ne kauzalita.

      • Pavle, v tabulce nemam PPC konkurenci… nebo…?

        • Pravda! Pardon. A jak počítáš konkurenci v SEO?

          • Znáš tu story o týpkovi, co sedl do auta a urval zpětný zrcátka se slovy „co je za mnou mě nezajímá“. Ale k věci: 1) pro jaká slova bych měl počítat konkurenci? pro těch 30000, který vylezou z klíčovky? Co z toho budu mít? Nějaký index. Fine. Ale znamená to, že na slova s „malým“ indexem se vykašlu? Těžko. Takže 2) pro „pár“ opravdu zajímavých slov se podívám do SERPu a zhodnotím, na kolikáté až místo dosahují opravdu relevantní výsledky 🙂

          • Pro všechny, který řešíš aby jsi si na základě hledanosti, relevance a konkurenčnosti dokázal odhadnout efektivitu. Konkurenčnost je myslím v tomhle jeden ze základních faktorů. Samozřejmě, že se na ty s malým indexem důležitosti nevykašleš, ale pro prioritizaci je to nezbytné. Nicméně neodpověděl jsi mi na otázku:-)

  • Jiří Šubr

    Podle mě konkurenci nelze zabalit do jednoho čísla. Spíš to je o tom projít si prvních 10 webů, udělat si menší analýzu ke každému z nich a na základě toho stanovit velikost konkurenčního prostředí. Ono klienta přeci nemusí zajímat konkurence, která je na špatných pozicích.

    • SEO konkurence je přeci něco jiného než obchodní konkurence. Takže v SERPu je pro mě konkurence i Wikipedie.