Minuta zamyšlení + dvě písmenka a chytrá stavební firma uteče 90 % svých konkurentů ve vyhledávačích.

Klient mi předal správu svého webu a PPC reklamy. Živí se stavařinou, konkrétně zateplováním budov. Nebo zateplením budov? Že v tom není rozdíl? Ale je a velký. Zde konkrétně 796 vs. 1241 vyhledávání za měsíc podle statistik Skliku.

Jak jsem na to přišel? Měl jsem zlepšit výkon PPC reklamy. Tam mě překvapilo, že předchozí agentura inzerovala pouze na zateplení domů. Já přitom znám a používám spíše zateplování. Udělal jsem si tedy rychlé porovnání obdobných frází pomocí Skliku:

Statistika hledanosti frází zateplení vs. zateplování
Statistika hledanosti a orientační ceny frází zateplení vs. zateplování

Vidíte markantní rozdíl mezi zateplením (2639) a zateplováním střech (108 hledání)? Jenom na uvedených sedmi frázích nemohl klient oslovit přes 7700 lidí. S tím se ale nemůžu spokojit. Budu řešit i SEO. K jednotlivým slovům jsem zjistil počet konkurenčních stránek na seznamu a dopočítal index hledanost/konkurenčnost. Čím vyšší číslo Indexu vyjde, tím vhodnější je slovo pro SEO (pro zjednodušení pomíjím prodejní potenciál slova):

Srovnání hledanosti a konkurenčnosti slov pro SEO
Srovnání hledanosti a konkurenčnosti slov pro SEO. Zeleně podbarvené = vhodnější pro optimalizaci.

Je vidět, že pro SEO je vhodnější optimalizovat web spíše na fráze související se „zateplováním“ než „zateplením“. Na „zateplování“ bude mnohem jednodušší se dostat na první pozice, protože je zde významně méně konkurence. A hádejte, na jaké fráze je (zatím) optimalizovaný web klienta a kolik získává návštěvníků.

Závěr

Do PPC doplním nové sestavy na téma „zateplování budov / domů / střech / paneláků“. Web budeme pro vyhledavače optimalizovat typově na „zelené“ fráze uvedené výše a longtaily. Už se těším na výsledky.