1. Jste vlastníkem reklamních účtů? Zásadně vždycky buďte. Jde o vaše podnikání, vaše data, vaše peníze. Slušná agentura vám účet založí na vaši firmu, s vašimi fakturačními a kontaktními údaji. Potom si váš AdWords účet připojí do svého klientského centra, tzv. MCC (My Client Center). A to stejné platí i pro účet Analytics. Nemůže se vám pak stát toto:
Tip: na Google si založte jeden speciální účet, ke kterému si navážete všechny Google služby – AdWords, Analytics, Webmaster tools, Tag manager a potom uvážlivě poskytujte do služeb přístup.
2. Máte přístup do reklamních účtů? Musíte mít. Jak jinak byste mohli kontrolovat práci agentury? V AdWords dokonce uvidíte změny v reklamách, nastavení. Ověříte si, že agentura za peníze také něco udělala.
Tip: Mějte vždy administrátorský přístup, ať můžete přidávat či odebírat uživatele.
3. Opravdu vyhodnocují efekt kampaní? Vyžadují po vás přístup do Analytics nebo nasadit měření konverzí? A označují inzeráty v Sklik pomocí UTM parametrů? Ne? A jak jinak by hodnotili, jaký efekt PPC mají? Na co se vyplatí inzerovat a která slova raději opustit? Bez měření budete jen vyhazovat své peníze do kanálu. A nebo vám budou trochu věšet bulíky na nos.
4. Je možné správu rychle kampaní vypovědět? PPC reklama má výhodu, že efekt se dá změřit a zjistit rychle. Často třeba už za dva týdny, určitě do dvou měsíců. Měli byste mít možnost „okamžitě“ ukončit spolupráci. Nejvyšší „pokutou“ je pak např. doplacení aktuálního měsíčního paušálu.
Tip: V nabídce by měla být oddělená částka za založení reklamních kampaní. Jinak se bude schovávat v průběžné správě a to znamená buď ošizení práce na začátku nebo těžko vypověditelnou smlouvu.
5. Kredit na reklamu chtějí nabíjet postupně. Několikrát jsem se setkal s tím, že agentura navrhla rovnou rozdělit celý reklamní rozpočet „půl na půl“ do Sklik a AdWords. To je nesmysl, protože ceny inzerce i za stejné klíčové slovo jsou různé. Navíc jsou obory, např. IT, kde i 80 % vyhledávání proběhne na Google. Proto by se i kredit měl nabíjet postupně podle průběžných výsledků kampaní.
Pokud jste si 5x odpověděli „ano, toto mi nabídli,“ tak jste na dobré cestě a můžete přikročit třeba k referencím nebo případovkám. V opačném případě vám doporučuji nabídku vyloučit.
Doplnění: Řídí se PPC desaterem?