Sleduji konkurenci pro klienta – poskytovatele internetu. Narazil jsem na http://www.a1m.cz. Evidentně mají “nový, krásný, moderní web” a k tomu zkopírovali koncept Air Bank. Zvládli ale udělat 7 školáckých chyb, které celé dílo posílají do kopru.

Chyba # 1: kde sakra ten internet a televizi poskytují?

Prošmejdil jsem dost poctivě celý web a nevím. Jsou v Praze? Snad podle telefonního čísla ano. Ale nejsou třeba v Hradci Králové nebo Třeboni? Nevím. Zkusím si ověřit dostupnost – tak nějak moderně to na mě z rohu mrká.

overit dostupnost
Kdepak ten internet asi poskytují?

Ha, jsem na stránce ověření. A ejhle, můžu zadat ULICI. Město ne. Tak nic, smůla.

Ulici zadat můžu, ale město?
Ulici zadat můžu, ale město?

Chyba # 2: Nesmyslná „nejvýhodnější nabídka“

Zřejmě kopie klasické trojnabídky: nezajímavá + zajímavá + supervýhodná (ta, kterou chci opravdu prodat a mám z ní super peníze). Ano, asi to bude ta za 330 s úžasnou roční úsporou. Ale ty názvy? A ilustrační fotky?

Tak která je ta nejvíc super?
Tak která je ta nejvíc super?

Chyba # 3: Zahlcení pseudoinformacemi

Opravdu se člověk zorientuje v uvedených informacích?  Co to znamená 100 Mb/s internetového pásma? Co to je SIM s 50 volnými mobilními jednotkami?

Moc informací škodí. A navíc - opravdu mluví srozumitelnou lidskou řečí?
Moc informací škodí. A navíc – opravdu mluví srozumitelnou lidskou řečí?

Chyba # 4: Chcemeisumus & Nechceismus

Chceme vám nabízet… Cože? Nabízíte? Nenabízíte?

Chceme. Chceme. Chceme. Ale děláme?
Chceme. Chceme. Chceme. Ale děláme?

Chceme aby fungovalo. A rovnou říkáme, že to nefunguje?

chceismus
Negativní chceismus v praxi

A opravdu má být první informace, kterou se člověk na webu doví “naši klienti se nepřizpůsobují” ?

Zase ta negace
Zase ta negace

Chyba # 5: Neovladatelné prvky

Nastavte si… funguje jako „trhněte si“. Jednoduše místo ovládacího prvku je jen obrázek.

Nastavte si... Asi něco jiného, toto je jen obrázek
Nastavte si… Asi něco jiného, toto je jen obrázek

neChyba # 7: Kopie Air Bank

Na videu se mi líbí, že ukazuje reálné zkušenosti lidí s internetem. Evidentně si někdo dal práci a prozkoumal to. A video samotné je celkem fajn. Jen by chtělo rozdělit asi na deset menších a mít to jako spoty.

http://www.a1m.cz/internet
http://www.a1m.cz/internet

Suma sumárum

Zapracoval bych na vyznění textů – do pozitivního tónu. Doplnil, kde ten internet poskytují. Upravil názvy tarifů. Začal používat tu slibovanou netechnickou mluvu. A hlavně bych udělal uživatelské testování. (Už jsem živé testování udělal a potvrdilo mé „heuristické“ závěry.)

P.S. Kdo na webu najde, kde ten net poskytují, má u mě pivo.

A vítězem se stává: