Chyba # 1: kde sakra ten internet a televizi poskytují?
Prošmejdil jsem dost poctivě celý web a nevím. Jsou v Praze? Snad podle telefonního čísla ano. Ale nejsou třeba v Hradci Králové nebo Třeboni? Nevím. Zkusím si ověřit dostupnost – tak nějak moderně to na mě z rohu mrká.
Ha, jsem na stránce ověření. A ejhle, můžu zadat ULICI. Město ne. Tak nic, smůla.
Chyba # 2: Nesmyslná „nejvýhodnější nabídka“
Zřejmě kopie klasické trojnabídky: nezajímavá + zajímavá + supervýhodná (ta, kterou chci opravdu prodat a mám z ní super peníze). Ano, asi to bude ta za 330 s úžasnou roční úsporou. Ale ty názvy? A ilustrační fotky?
Chyba # 3: Zahlcení pseudoinformacemi
Opravdu se člověk zorientuje v uvedených informacích? Co to znamená 100 Mb/s internetového pásma? Co to je SIM s 50 volnými mobilními jednotkami?
Chyba # 4: Chcemeisumus & Nechceismus
Chceme vám nabízet… Cože? Nabízíte? Nenabízíte?
Chceme aby fungovalo. A rovnou říkáme, že to nefunguje?
A opravdu má být první informace, kterou se člověk na webu doví “naši klienti se nepřizpůsobují” ?
Chyba # 5: Neovladatelné prvky
Nastavte si… funguje jako „trhněte si“. Jednoduše místo ovládacího prvku je jen obrázek.
neChyba # 7: Kopie Air Bank
Na videu se mi líbí, že ukazuje reálné zkušenosti lidí s internetem. Evidentně si někdo dal práci a prozkoumal to. A video samotné je celkem fajn. Jen by chtělo rozdělit asi na deset menších a mít to jako spoty.
Suma sumárum
Zapracoval bych na vyznění textů – do pozitivního tónu. Doplnil, kde ten internet poskytují. Upravil názvy tarifů. Začal používat tu slibovanou netechnickou mluvu. A hlavně bych udělal uživatelské testování. (Už jsem živé testování udělal a potvrdilo mé „heuristické“ závěry.)
P.S. Kdo na webu najde, kde ten net poskytují, má u mě pivo.
A vítězem se stává:
@kborovicka No přeci v Praze… title 🙂
— Jan Onesork (@JanOnesork) April 30, 2015