# 1: „PPC – to neznám.“
“Když hledáš na Googlu, tak to úplně nahoře a ve sloupečku vpravo” “Ahaa, tak to jo“. „A to se dá koupit? Já myslel, že je to zadarmo.“
Update 4. 5. 2016: Podle výzkumu Ofcom zhruba 50 % lidí tyto placené výsledky nebere jako reklamu.
# 2: „Ale na to já neklikám.”
“Ty možná ne, ale ostatní lidi „proklikají“ 2-3 mld. korun ročně. A kdyby klik stál (průměrně) 3 koruny (což je moc), tak 3 000 000 000 / 3 je 1 000 000 000 kliků a to je 100 kliků ročně na člověka v ČR včetně nemluvňat.“
A sklik narostl meziročně o 20 %:
Tržby @Sklik vzrostly meziročně o 21%. Behaviorálně cílená reklama o 50%. Celkově tržby @seznam_cz přes 3,1 mld. Kč http://t.co/PvCYa4lJBX
— Ondřej Krišica (@ondrejkrisica) May 20, 2015
# 3: “Ale já si platím Firmy.cz, tak jsem tam první a to stačí”
“Ano, jsi tady v okrese první, ale stejně tě 4 další vždycky předběhnou.”
A pak tu máme ještě hledání na mobilu (díky za doplnění Honzovi Onesorkovi)
# 4: “To na tom v tom Seznamu klikají brigádníci a konkurence”
“Podle statistik různých e-shopů lidi přímo po kliku z PPC nakupují. To konkurence ani brigádníci asi nedělají.” A navíc, copak by shopy jako Alza nebo Mall cpaly peníze do něčeho, co fakt nefunguje?
A ještě dva bonusové:
# 5: “Jó, to nám dělá náš AjŤák”
“Super. A chodí z toho poptáky / objednávky?” “No to já nevím” “Aha, tak se podíváme do Analytics” “Kam?” “No na měření, kolik ti to přivedlo lidí, odkud… kteří posílají poptávky…” “Aha, to nemáme…“
# 6: “Jo, to nám před rokem nastavili a běží to výborně. Vždycky jenom pošlu peníze a je to.”
“Super, a jaký to má výsledky?” (dále viz bod # 5). A hlavně: zlepšují se ti výkony? A nepřivlastňuje si správce nějaké zásluhy neprávem?
Máte taky osvědčené argumenty a vysvětlení? Nebo typické otázky?