S kamarádem Pavlem Dymákem (finanční poradce) jsme vedli diskusi, kdo jsou jeho zákazníci, co je zajímá, kde na internetu se pohybují a jak se k nim můžeme dostat. Tak jsme je začali sledovat.

Úplně jednoduše, pomocí remarketingu. Jak praví Wikipedie: „Remarketing je metoda cílení internetové reklamy, kterou nabízí systém na PPC kampaně Google AdWords. Jedná se o jednu z možností, jak oslovit konkrétní cílovou skupinu lidí, kteří již jednou přišli na webové stránky zadavatele remarketingu.“ (Remarketing má i Sklik).

Co jsme získali? Zatím tento pidi vhled:

Kam chodí lidi po návštěvě Pavlova web
Kam chodí lidi po návštěvě Pavlova webu

Jak na to? Podrobné nastavení remarketingu popisuje Matěj Nosál na blogu Igloonetu. Pro potřeby pidi vhledu stačí základní nastavení: vytvořit / použít seznam Všichni návštěvníci webu, klidně pomocí vestavěného AdWords nástroje udělat grafické reklamy a pustit je do obsahové sítě.

Pak už jen sledovat, kde se inzeráty zobrazují. A začít z toho vyvozovat závěry. Třeba pro lepší copy webu a PPC inzerátů. Nebo pro linkbuilding.

  • Lukáš Pítra

    Ahoj, to zní v teorii dobře a zkoušel jsem to taky. V praxi ale je většina placementů tak mimo nebo tak hrozně různorodá, že je problém si z toho udělat nějaký konkrétnější obrázek. Pokud bych to chtěl použít tak, že si třeba vyselektuju aspoň trochu relevantní weby, pak už je většinou stejně mám v linkbuildingovém screeningu. Nebo jsou weby generující průkaznější počty impresí tak všeobecné, že nevím jaký závěr z toho udělat – co bys vyčetl z impresí na Idnes.cz, Blesk.cz a Ahaonline.cz, třeba? 🙂

    Bude nějaký článek č. II co jsi z toho vytřískal konkrétně pro finančního poradce? 🙂

    • Samotné navštevované weby toho veľa nepovedia. V kombinácii s demografickými ukazovateľmi a záujmami publika to už môže byť zaujímavejšie. Samozrejme za predpokladu, že to publikum nie je skreslené zle zacielenou reklamou.

      • Ano, jen je to pořád lepší než nic 🙂 Bohužel s tou demografií to není to pravé ořechové …Třeba pak hodí něco zajímavého Facebook…

  • Jo Lukáši, souhlasím. Tady to zkouším proto, že je to dost úzce zaměřený web (de facto primárně hypotéky). A bude určitě i komplikace s objemem dat, jsme na jednotkách tisíc.
    Jinak ono z blesk.cz moc nevyčteš. Ale mě zajímá i to, co se do statistik vůbec nedostane: ještě doladím sklik retargeting a uvidíme, jestli třeba lezou na mesec.cz … Článek II – až budou data a to bude tak nejdřív za měsíc 🙂

  • Honza

    Nojo,

    ono jde to hlavně o tom umět zákazníkovi vysvětlit, že tohle je právě to, co potřebuje. Když se do toho zamontují termíny, kterým normální člověk nerozumí (placementy, linkbuildingový screening, imprese a tak podobně), tak na to spousta manažerů skočí a buší se do hrudi, jak jsou dobrý, že mají právě tohle.

    Jestli to opravdu přinese to, co chtějí, stejně nikdy nikdo nezjistí.

    Je umění to prodat. Obchodníci s teplou vodou prodali Elektrolux i tam, co nevedla elektřina 🙂 A předem si zjistit, kolik do toho je zákazník ochotný vrazit.

    Ach ten marketing….