Do Freela zvu často nové lidi. Sepsal jsem základní principy komunikace v něm.

  1. Minimalizujeme e-maily, vše se dá mít ve freelu.
  2. Úkoly držíme v odpovídajících todolistech.
  3. Jeden úkol = jedna řešená věc.
  4. Název úkolu odpovídá jeho obsahu. (nenecháme v úkolu diskusi sklouznout k řešení něčeho dalšího).
  5. Velké úkoly rozdělujeme. Nebo použijeme podúkoly. (Ať se na nic nezapomene a je přehledné a části se dají ukončovat.)
  6. Úkoly přiřazujeme danému člověku. Nepřiřazený úkol = jeho tvůrce po nikom aktuálně nic nechce.
  7. Vyžaduje-li úkol více připomínek, řeší se více témat, vyřešme je před zadáním přes google dokument a komentáře v něm.
  8. Když vyžaduji od člověka reakci, označím jej v diskusi (přes @)
  9. Když úkol vyžaduje práci někoho jiného, úkol mu přiřadím. (klidně s instrukcí, co má udělat jako další krok – např. dát na schválení někomu atd.)
  10. Hotové úkoly uzavíráme.
  11. Prioritně se řeší úkoly se stanoveným termínem.

Máte něco podobného nastavené, třeba v Basecampu či jinde?