Jsou věci, přes které nejede vlak. Kávu si melu vždycky čerstvou, na lidech hledám to dobré a věřím, že maličkosti mění svět. A v marketingu se řídím desaterem, protože jinak mi to nedává smysl ani výsledky.

Na čem bychom se měli shodnout, aby i váš web vydělal víc?

1. Cílem webu je zisk. Spolu vymyslíme, jak ho dosáhnout. Obvykle to znamená být něčím užitečný a pomáhat lidem s jejich problémy. Neustále. A lépe než ostatní.

2. Zaměříme se na lidi. Nakupují totiž lidi od lidí. Vzpomeňte si, kdy od vás naposled nakoupil Seznam.cz nebo Facebook. A kdy pan Novotný nebo paní Svobodová. Takže se budeme lidí ptát na jejich potřeby a sledovat, jak skutečně fungují na webu.

3. Měříme a hodnotíme. Nastavíme si spolu cílové ukazatele a způsob jejich měření. Já používám jako základ Google Analytics a CrazyEgg či Hotjar pro měření návštěvnosti, konverzí a zaujetí obsahem. A mimochodem, jde změřit i efekt reklamy v rádiu.

4. Využijeme stávající zdroje. Proč dělat nový web, když stačí zapracovat na stávajícím? Proč čekat půl roku na slušné výsledky SEO, když PPCčka můžeme spustit i s rychlými úpravami stránek už za týden?

5. Investice místo vyhazování. Registraci do 100 katalogů opravdu nepotřebujete. Vytvářet 100 stránek webu, když máte dvě služby také ne. A inzerovat v Plzni, když podnikáte jen v Brně už vůbec ne. Ušetřené peníze investujeme smysluplněji, často do lepších textů nebo testování. Efekt většinou předčí očekávání. A občas z výsledků napíšu případovku.

6. Přemýšlíme v souvislostech. Web není solitér. Je součástí firmy, její kultury, procesů, lidí, strategie. Má svou vybudovanou pozici, směr, podnikatelský záměr. To ctíme a rozvíjíme.

7. Myslíme do budoucna. Vše se vyvíjí. A musí i web. Už dnes plánuji, jak bude vypadat za rok. A jestli vůbec bude potřeba.

8. Spojujeme know-how. Já mám zmáknutý online. Vy svůj byznys. Vy máte odborné informace o produktech, službách, zákaznících, jejich motivaci a potřebách. Nejlepší výsledky přinese synergie.

9. Zapojíme další odborníky. Já se orientuji na návrh webu, strategii jeho propagace a generování příjmu. Navrhnu obsah webu, zajistím SEO, analytiku a zvyšování konverzí. Psaní kompletních textů, správu velkých PPC kampaní nebo správu sociálních sítí nechám na povolanějších. Zajistím, aby všichni táhli za stejný provaz. Stejným směrem.

10. Zapojíme i váš tým. Výdělečný web něco stojí. Přitom spoustu práce umí (dokonce nejlíp) udělat lidi z firmy. Obchodník nebo konstruktér mají skvělé informace, jen se o ně neumí dobře podělit. Nepřipadají jim dost zajímavé. Potkáme se s nimi, trošku je proškolíme a využijeme jejich potenciál.

Sedí vám to? Výborně, zajdeme na kávu. Nepijete kávu? Tak mrkněte na pár mých výsledků.