Chcete se naučit SEO? Začněte s PPC. Dělejte SEO principiálně jako PPCčka. Pak uspějete. Vyhnete se hloupostem jako titulek = H1, zbytečným SEO SEO SEO a skrytým textům.

Nebudete psát 10 stránek, když postačí jedna. Najdete si dobré prodejní argumenty. Naučíte se psát k věci a bez zbytečných keců. Pardon, omáček kolem. Co vedení PPC naučilo mě?

Jedna stránka odpoví na stovky otázek

Na jednu stránku webu budete inzerovat pomocí jednoho, dvou nebo i desítek až stovek různorodých klíčových slov. Třeba na stránku http://www.pekstav.cz/bytove-domy vedou PPC reklamy na slova jako revitalizace panelových domů, zateplování bytových domů, zateplování budov a samozřejmě to vše i v kombinaci s názvy stovek obcí a měst. Proč by to podobně nemohlo fungovat i pro SEO, když pro lidi je to naprosto v pořádku (= poptávají službu)?

Krásný důkaz toho, že jednu stránku webu je možné „optimalizovat“ na stovky slov najdete ve článku  Marka Prokopa. Ukazuje, že na stránku http://kreta.rovnou.cz/pocasi.html přišli lidé na 511 vyhledávacích dotazů; mimochodem je to další důkaz o fungování longtailu.

Psaním inzerátů získáte argumenty

Musíte lidi přesvědčit, aby klikli na inzerát. Jak? Zjednodušeně zajímavým prodejním argumentem (USP) a dobrou výzvou k akci / kliknutí (CTA). V tom lepším případě oboje jednoduše vyzobete z propagované stránky webu. V tom běžném případě je budete tahat z klienta nebo vymýšlet a do dané stránky doplňovat. Smutné, leč pravdivé.

Žádná zbytečná vata a SEO SEO SEO texty

Inzeráty vás donutí koncentrovat sdělení do kraťoučkých a přitom zajímavých sdělení. Máte na to jen 25+35+35 znaků a někdy URL adresu. Snažíte se využít každé písmenko. Jestli vás někdo nutí psát „kvůli SEO“ spoustu nějakého textu, 27x tam opakovat slovo, aby mělo 6% hustotu, neuděláte to.

První dojem rozhoduje, tak proč ho zabíjet divným nadpisem?

Po kliknutí na inzerát nastává kritická fáze. Člověk se musí utvrdit, že se dostal na správnou stránku. Potřebujete vytvořit dobrý dojem. Jedním z důležitých prvků je i viditelný hlavní nadpis H1. Ten logicky přizpůsobíte sdělení v inzerátu. „To je ale přece pro SEO špatně!“ je obvyklá námitka.

Není to špatně, je to dobře. Přece neplatí, že text titulku  stránky = nadpis H1 = URI adresa. Proč? Protože hlavní nadpis má zaujmout, dát emoci, prodat. Krásně to ilustruje i případovka Pavla Šenkapouna v magazínu ebrány. A uznejte, že hlavní nadpis „Skleněné dveře vdechnou interiéru nový život“ je 100x hezčí než „celkoskleněné dveře“, který má každý druhý „SEO optimalizovaný“ web.

Ukázka pěkného nadpisu H1

Soulad inzerce a cílů

V PPC si hlídám, že neinzeruji na hlouposti. Přece nebudu na web tahat lidi na úklid kanceláří v Ostravě, když uklízím jen v Praze, Pardubicích a Hradci Králové. Nebo „pro SEO“ vytvořím stránku „úklid kanceláří ostrava,“ když mi to vyjde jako hodně hledané z analýzy klíčových slov? 🙂

inzerát úklid firem ostrava

Měření a hodnocení

Měření v PPC je jednoduché. V systému máte rovnou statistiku, kolikrát se inzerát zobrazil, na jaké klíčové slovo, kolik lidí kliklo, na jaké se zobrazuje pozici. Ale to je málo, je potřeba se dívat na data webu. Kolik lidí nakoupilo, poslalo poptávku, přihlásilo se k newsletteru. A podle (obchodních) výsledků se zaměřovat na to výhodné.

Zjednodušeně řečeno: řídit se jen statistikami PPC systému je málo. Proto ani v SEO nemůžete končit měření na počtu přivedených lidi nebo nedej bože na měření pozic klíčových slov. Jde přece o byznys, ne o ego.

PPC mohou běžet, i když pracujete na upgrade webu. Stejně tak se neustále „dělá SEO“.

Naučila vás PPCčka něco dalšího?