Nedávno Větrovka napsala návod jak poptat PPC. Je to dobrý počin pro znalejší klienty. Pro lidi, kteří už ví, co chtějí a ideálně i co potřebují. Co ale ta větší část klientů. Ta, která zná svůj byznys, ale z online marketingu jen sem tam něco zaslechnou?

Konkrétní příklad: dostal jsem poptávku na SEO. Dobrou, zadání bylo na zvýšení prodeje jedné značky nářadí. Ale podíval jsem se do Analytics, a kupodivu má klient tisíce organických návštěv na tisíce slov. Zjednodušeně SEO funguje. Slabé ale byly konverze. Celkově 1 %, ze Seznamu a Googlu dokonce sotva 0,5 %.

Čili první jsem klientovi navrhnul zaměřit se na použitelnost shopu, vylepšení nákupního procesu.

Příklad druhý: Opět poptávka na SEO pro www.pekstav.cz. Vzhledem k tehdejšímu stavu webu a časovým možnostem majitele byla jasná volba – copywriting od Marcela Kupky a moje PPC. Výsledek? Zakázky na půl roku dopředu a přijatí dva noví stavbyvedoucí. (Tady si přečtěte o nuancích v SEO a PPC pro obor zateplování.)

Příklad třetí: kamarádka Iva (QC Group) mě poprosila, ať se jí „podívám na to SEO“. Zatím je z toho 80% meziroční nárůst obratu z prodeje školení a zakázky na implementaci ISO. A SEO? To začneme řešit letos. Po roce a něco.

Proč to píšu? Protože kdyby (teď zbytečně) nepoptal SEO, tak se nedozví zásadnější informaci a reálně nezlepší výsledky svého byznysu.

Proto tvrdím, že neexistuje špatná poptávka. Může být jen špatná reakce na ni.