„Šéfe, pustil jsem nový PPCčka na Googlu a udělalo to 100 tisíc tržeb a to je 15 % obratu. To je super, ne? Co tak malou prémii?“ „No jasně, zasloužíš si to, šikulo. Jen mi vyvětli, proč o těch 100 tisíc nenarostl celkový obrat?“ „No, ehm, …, to nevím…“

I podíval se šéf do Analytics, vidí nové tržby z AdWords…

Po spuštění brandových PPC
Po spuštění brandových PPC se propadlo obrat z organického vyhledávání

… a vidí ještě jednu drobnost. Propadly se hodně tržby z Google neplaceného vyhledávání. I začal větřit. A vidí, kulišák PPCčkař pustil brandové reklamy (na název firmy) a lidi klikali a utráceli šéfovy penízky za prokliky a také na shopu nakupovali. A místo toho, aby přišli na shop zadarmo, tak za ně šéf zaplatil.

Nenechte se nachytat vykutáleným PPCčkařem. Raději si přečtěte základní znaky slušné PPC agentury a nebo případovku, jak se dá vydělat přes 200 tisíc navíc díky PPC a copy 🙂

Doplněk z diskuse: inzerovat na vlastní značku je v pořádku a někdy i nutnost. Jen by se při reportování výsledků měla ukazovat odděleně.