Co se musí stát, abyste získali návštěvníka podle Marka:
- Někdo musí ve vyhledávači kliknout na odkaz vedoucí na Váš web
- Aby to udělal, musí jej k tomu přesvědčit titulek a popisek
- Pokud ho má přesvědčit titulek a popis, musí je ve výsledcích vyhledávání vidět.
- Před tím musel položit dotaz vyhledávači, který musí vědět o vaší stránce.
- Informaci, která ho zajímá, musí zformulovat do vhodného dotazu
- Ale úplně na začátku: musí mít zájem o onu informaci.
Co se musí stát, abyste na internetu prodali produkt:
- Někdo musí na vašem webu odeslat objednávku či formulář
- Aby to někdo udělal, musíte ho přesvědčit, že produkt a vaše služby jsou super – to je úloha copywrite
- Abyste někoho přesvědčili, musíte ho na web přivést
- Abyste ho přivedli, musíte dělat SEO, vést PPC, psát do fór, odpovídat na mailové i telefonické dotazy nebo rozesílat newslettery
- nebo taky propagovat web / firmu v rádiu, televizi, letácích nebo nasazovat konkurenci parohy jako vodafone 🙂
(poznámka: víte, že „signály o off line reklamě“ jsou zřejmě jeden z faktorů, jak google řadí výsledky vyhledávání?).
Jednoduché, že? Moc ne. Např. v Americe prý 70 % lidí vybere produkt online, ale koupí jej off-line.
Ale zpět k tématu. Ještě nám chybí důvěra zákazníka a jeho „pozitivní dojem“ z webu – user experience. Jeden z důležitých faktorů je „Cross Channel Experience„. V kostce to znamená, že důvěra a vůbec vztah ke značce, firmě, webu se utváří na základě dojmů a informací z mnoha různých kanálů (channels). Těmi kanály mohou být internetové diskuse, nebo posezení s kamarády u piva. Stejně tak se zákazníkem „komunikuje“ obal všeho produktu. Nebo i způsob jeho ovládání (např. je jednoduché zprovoznit vámi prodávanou myčku?). A co třeba vaši zaměstnanci, jak komunikují s klienty na lince technické podpory? Nebo váš firemní Twitter? Pro další informace si přečtěte článek Cross Channel Experience design.
P.S. Důležitá je i cena. Ale strategie být nejlevnější vám zákazníky možná přivede, ale dlouhodobě neudrží.